BN Terengganu Tunggu Lampu Hijau Dari PM Untuk Umum Calon- MB



Barisan Nasional (BN) Terengganu hanya akan mengumumkan senarai calon untuk kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen di negeri ini selepas mendapat 'lampu hijau' daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata beliau akan mengumumkan senarai calon BN selepas mendapat keizinan daripada Perdana Menteri.

Ditanya mengenai manifesto BN Terengganu Ahmad berkata manifesto tambahan untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) itu bakal mengandungi pelbagai program dan projek untuk kepentingan rakyat, terutama golongan berpendapatan rendah.

"Manifesto berkenaan adalah tambahan kepada manifesto BN pusat yang dibuat berdasarkan keupayaan kewangan kerajaan pusat dan kerajaan negeri yang pastinya akan ditepati.

"Kita akan lancarkan manifesto BN Terengganu apabila tiba masanya kelak kerana akan terdapat beberapa tambahan supaya ia selari dengan manifesto pusat yang akan dilancarkan di Kuala Lumpur malam ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Penyerahan Bangunan Pondok Polis, di Padang Kubu, Kemaman di sini hari ini.

Turut hadir isteri Menteri Besar Toh Puan Norliza Mahmud, Ketua Polis Terengganu Datuk Jamshah Mustapa dan Pegawai Daerah Kemaman Mohamad Kamil Othman.

Terdahulu dalam ucapannya Ahmad mengucapkan tahniah kepada Polis Kontinjen Terengganu kerana kadar indeks jenayah di negeri itu berada di tahap kedua terendah dalam negara selepas Perlis.

"Melalui komitmen dan kerja keras oleh pegawai dan anggota polis, kejayaan ini dapat dicapai dan ia perlu dikekalkan supaya Terengganu terus menjamin
keselamatannya untuk kesejahteraan rakyat," katanya.

Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang terus memberi sumbangan kepada Tabung Lahad Datu kerana ia penting bagi menaikkan semangat anggota keluarga perwira yang terkorban dalam insiden pencerobohan itu.
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment